Skrivarkurs på distans – fördjupning

Skrivarkurs på distans – fördjupning (särskild kurs)

Start vecka 35 2024

Skrivarkurs på distans, fördjupningskurs

En kurs för dig som tidigare gått en skrivarkurs (distanskurs grund, fortsättning, eller motsvarande kurser på annat håll) och vill fortsätta utveckla ditt skrivande.

Kursen ger dig möjlighet att arbeta vidare med ett skrivprojekt. I denna kurs kommer vi särskilt att ägna oss åt skönlitterärt skrivande inom olika genrer.

Innehåll:

Du får möjlighet att fördjupa och utveckla ditt egna skrivande i ett skrivprojekt. Du får respons av läraren och av de andra i gruppen och bidrar också med dina egna synpunkter på de andras texter. Kursens kärna är textsamtal.

I kursen ingår även att ta del av teoretiska texter och analyser av skönlitterära verk.

I din ansökan bifogar du ett utdrag ur ditt skrivprojekt, max 3 sidor, 1,5 radavstånd. Skickas digitalt med din ansökan.

Arbetssätt:

Kursen är heldigital och du behöver därför ha tillgång till dator och internet. Möten sker digitalt på dagtid. Kursen sker på heldistans.

Studiematerial/arbetsmaterial

Dator med verktyget Teams installerad. Bra internetuppkoppling.

TID OCH PLATS:

Höstterminen 2024 vecka 35-51.

Kurstid:

Tisdagar och torsdagar 10.00-12.30 via Teams under en termin. Kursen har en omfattning på 25%

Kursen är heldigital med möten via Teams på dagtid.

Kostnad: All undervisning på folkhögskolan är avgiftsfri.

ANSÖKAN OCH MER INFORMATION:

Förlängd ansökningstid

Antagningsbesked skickas till deltagarna efter avslutad ansökningstid, därefter fortlöpande reservantagning.

Ansökan skall vara skriftlig. Du kan ansöka via formuläret nedan, eller kontakta skolan för blankett. Välkommen att kontakta oss på telefon: 0291-212 23, helgfri vardag 10.00-12.00, 13.00-15.00 eller skicka e-post till  kurser@pros.fhsk.se

I samband med din ansökan bifogar du ett utdrag ur ditt skrivprojekt, max 3 sidor, 1,5 radavstånd. Mailas till: tommy.enstrom@profolkhogskola.se

Intyg: Samtliga deltagare får kursintyg efter genomförd kurs.

Närvaro: För intyg krävs tillräcklig närvaro så att läraren anser att eleven fullföljt kursen. För CSN gäller särskilda regler.

Studiemedel: Studier på Folkhögskolans långa kurser berättigar till studiemedel från CSN.

Lärare och kursansvarig:
Tommy Enström, utbildad skrivpedagog  tommy.enstrom@profolkhogskola.se