PRO:s Folkhögskola i Gysinge söker lärare: IT-utbildare med pedagogisk kompetens

PRO:s Folkhögskola i Gysinge söker lärare: IT-utbildare med pedagogisk kompetens

PRO:s Folkhögskola är nu inne i ett omfattande förändringsarbete för att möta nya krav och förväntningar hos våra deltagare. Vi vill utveckla skolan inom profilområdena; Hälsa och natur, Konst och kultur, Samhället – nu, då och framåt samt Starka föreningar.

Om tjänsten

Vi utbildar våra kursdeltagare i hemsidesverktyget Episerver 7, PRO:s medlemssystem Hjördis, Office E 365 samt nybörjarkurser i datoranvändning, bildhantering från dator, mobil och surfplatta.

Vi arbetar i Windowsmiljö med Officepaketet,  Photoshop Elements m fl.

Våra kursdeltagare är i huvudsak pensionärer.

Om dig

Vi söker dig med pedagogiska  kunskaper som kan medverka i arbetet med att skapa intressanta kurser. Vi ser att du är positiv till utvecklings- och förändringsarbete och har lätt, och tycker om, att arbeta med andra människor. Du är bra på att bygga relationer och skapa kontakter. Du ser din del i helheten och tar egna initiativ och kan arbeta självständigt.

Anställningsvillkor

Anställningen är en timanställning för veckokurser i Gysinge och ute i olika delar av landet. Vi tillämpar provanställning och följer villkoren i kollektivavtal; branschavtal Arbetsgivaralliansen – Förbundet Folkhögskollärarna.

Ansökan

Vi vill ha din ansökan senast den 19 december. Urval och intervjuer sker under hela rekryteringsperioden. Tillträde efter överenskommelse.

Välkommen med din ansökan till pelle.svensson@pros.fhsk.se, PRO:s Folkhögskola, 810 21 Gysinge.

Kontaktpersoner:     

Rektor: Kristin Spolander 070-280 51 35
Studierektor: Pelle Svensson 070-719 30 90
Facklig representant: Jane Svensk 0291-211 26

Se annonsen som pdf

PRO:s Folkhögskola bedriver sin verksamhet i en del av Gysinge bruk med herrgården som ”hjärtat” i verksamheten. Den vackra bruksmiljön, intill Dalälvens brusande forsar, möter naturen och Färnebofjärdens Nationalpark i ett fantastiskt möte mellan natur och kultur.